Betalning

  • Betalningstjänst

    Hos Bags of Love använder vi Worldpay, Paypal och Klarna som betalningstjänster. Du behöver inte nödvändigtvis ha ett konto hos dem. De är bara de betalningstjänster vi använder

    Klarna: Transaktionsnummer är en alfanumerisk referens, som t.ex. 1XYA987

    Paypal: Transaktionsnummer består i nuläget av 17 siffror som t.ex. 45L000000Z0000000

    Worldpay: Transaktionsnummer består i nuläget av endast 10 siffror, som t.ex. 3371000000

  • Hur betalar jag med Paypal och Klarna?

    Paypal

    Du kan välja att betala med ditt PayPal konto genom att klicka på “Check out with PayPal” i varukorgen. Eller så kan du genomföra ditt köp genom att klicka på “Gå till säker betalning”.

    Klarna

    Klarna är en betalningstjänst som låter dig köpa först och betala sen (14 dagar efter leverans). Du kan fortfarande välja att betala med kort i kassan. Klarna kan göra en kreditupplysning, men denna har ingen inverkan på din kredithistoria.

    Vanliga frågor

    1. Hur betalar jag med klarna?

    Inom 2 dagar efter att du lagt din order så får du ett mejl som uppmanar dig att betala. Givetvis kan du även betala direkt i kassan. Om du har stängt sidan med orderbekräftelse och vill betala med kort trots allt, gå in på https://www.klarna.com/uk. När du loggar in på den nya länken så kommer du se en tydlig länk som heter "logga in för att betala för ditt köp".

    2. Kan jag betala med PayPal?

    Ja - vi har fullt stöd för PayPal

    3. Vem är Klarna?

    De är en svensk betalningstjänst som ansvarar helt för din betalning. De stöder 35 miljoner kunder världen över i över 50 000 nätbutiker och de är mycket säkra att använda. Deras kundtjänst finns tillgängliga på 020 300 50 833 eller på 08081893333 från måndag till fredag mellan 09.00 och 21.00, och på lördag och söndag mellan 09.00 till 18.00.

    4. Jag har blivit ombedd att gå till Klarnas hemsida. Är detta korrekt?

    Om du har valt att betala efter leverans (inom 14 dagar), så kommer Klarna skicka ett mejl till dig med instruktioner för hur du kan betala. Detta mejl kommer innehålla en länk till Klarnas betalningssida där du kan göra din betalning till klarna med ditt betalkort eller med banköverföring.

    5. Om klarna ger mig alternativet att betala om 14 dagar, kommer då en kreditupplysning göras?

    Varken ghd eller Klarna gör kreditupplysningar som påverkar din kreditvärdighet. Klarna kan komma att göra en kreditupplysning som inte påverkar kreditvärdigheten.


    Andra vanliga frågor:

     

    Hur skickas min faktura?

    Om du väljer att betala efter leverans så kommer Klarna skicka dig ett mejl med instruktioner om hur du betalar och en länk till betalningssidan. Bara ange OCR-numret och följ instruktionerna. Om du inte har OCR-numret så kan du kontakta Klarnas kundtjänst.


    Vad måste jag tillhandahålla när jag gör ett köp?

    Om du vill köpa med Klarna så måste du ange ditt mobiltelefonnummer och din e-postadress. Mobilnumret behövs om vi måste nå dig. Alla fakturor skickas till din e-postadress. Det är mycket viktigt att du anger korrekt information, eftersom du annars inte kommer få din betalningsinformation och sannolikt då också förseningsavgifter.


    Vilka betalningsalternativ har jag med Klarna?

    Du kan betala med kredit- eller betalkort (Visa/Mastercard) direkt i kassan eller använda alternativet att betala efter leverans, där du kan betala för varorna efter att du mottagit dem, med betalkort eller baköverföring.


    Hur fungerar betalningssidan?

    Om du har mottagit dina varor och vill betala din faktura, gå in på Klarnas betalningssida payeurope.com och logga in med OCR-numret (som du fick i mejlet) och den e-postadress du angav vid beställningen. Om du inte har ditt OCR-nummer så kan du kontakta Klarnas kundtjänst.


    Jag har inte fått ett mejl med min betalningsinformation.

    Var god och kontrollera att vi mottagit din order och om så är fallet, var god kontakta Klarnas kundtjänst. De kan sannolikt ge dig din betalningsinformation.


    Kan jag skjuta upp förfallodatumet?

    Du kan kontakta Klarnas kundtjänst för att se om det går att skjuta upp förfallodatumet.


    Kan jag få beställningen levererad till annan adress än min faktureringsadress?

    Ja. När du väljer Klarna som betalningsmetod så kan du välja att få varorna levererade till annan adress än din faktureringsadress. I kassan så kan du ange en separat leveransadress.


    Har ni mottagit min betalning?

    Efter att Klarna mottagit din betalning så skickar de en betalningsbekräftelse till den e-postadress du angav vid beställningen. Om du har betalat men inte fått betalningsbekräftelsen, var god kontakta Klarnas kundtjänst för att få en bekräftelse.


    Jag har avbrutit min beställning. Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?

    Så fort som butiken har registrerat att du avbrutit eller returnerat ordern så kommer återbetalningen ske inom 14 dagar.


    Jag lade en beställning och ser att det gjorts en kreditupplysning. Påverkar detta min kreditvärdighet?

    Alla köp som görs med Klarna genomgår en kreditupplysning för att bestämma hur tillgängliga produkter eller tjänster är. Denna kontroll baseras på flera faktorer, några av vilka är tänk kvantitet, tidigare betalningshistorik med Klarna och extern information som fås av ett kreditupplysningsföretag.

    Denna "mikroupplysning" är en liten kreditupplysning, vilket innebär att den inte påverkar din kreditvärdighet, och denna sökning kommer inte synas för andra företag eller kreditinstitutioner. För mer information, var god kontakta Klarnas kundtjänst via telefon på 020 300 50 833 eller 08081893333, måndag till fredag 09.00 till 21.00 eller lördag och söndag mellan 09.00 och 18.00.

  • Bank- eller kreditkort fungerar inte

    I vissa ovanliga fall kan det hända att din betalning inte går igenom. Detta kan bero på en mängd olika faktorer. Vänligen kontrollera:

    • Rätt faktureringsadress => i kassan kan du ange en annan leveransadress.
    • Accepterar vi ditt betalkort på vår sajt => logotyper visas på betalningssidan.
    • Kan du genomföra ett köp online => kontrollera med din bank.
    • Du genomför sällan köp online => informera din bank om detta köp.

    Vad kan du göra om ditt kort nekas trots ovanstående kriterier är korrekt?

    • I din varukorg kan du välja mellan antigen “PayPal” eller “Gå till säker betalning”. Detta är två separata betalningstjänster. Välj en av dem och försök igen.
    • Använd ditt eller din väns PayPal konto.

  • Ett belopp har tagits från ditt konto

    Beställningen slutfördes inte men du mottog ett fakturerings e-mail med ett transaktionsnummer.

    • Vänligen kontakta oss och förse oss med Paypal transaktionsnummer plus ditt beställningsnummer. 
    • Worldpays transaktionsnummer består av endast 10 siffror, till exempel 3371000000
    • Paypals transaktionsnummer består av 17 siffror som till exempel: 45L000000Z0000000
    • Klarnas transkationsreferenser är alfanumeriska, som till exempel 1XYZA987
    • Andra transaktionsnummer som din bank tillhandahåller kan inte matchas med våra betalningstjänster och kan ej användas för att spåra betalningar. Vänligen bifoga endast ditt PayPal transaktionsnummer.

    Beställningen kunde ej slutföras och du försökte betala flera gånger utan att lyckas. Hos din bank kan du se ett online bankutdrag som visar att beloppet har dragits:

    • Eftersom beställningen ej kunde slutföras så har vi ej mottagit betalningen.
    • Vår betaltjänst har först godkänt beställningen för att sedan återbetalat den direkt (på grund av olika skäl som till exempel fel faktureringsadress, namn matchar inte eller för andra okända skäl).
    • När en betalning nekats av vår betalningstjänst skickas beloppet tillbaka automatiskt. Det kommer anges att beloppets dragits i ditt online bankutdrag men det kommer inte visas som att det dragits av dina transaktioner. (om de gör det, tillhandahåll skärmdumpar och transaktionsnummer). Detta är normalt.
    • Det är upp till din bank att behandla dessa transaktioner så fort de kan. Denna automatiska process tar 3-5 arbetsdagar vanligtvis. Vi kan inte påverka detta på något sätt.

    Din bank har kontaktat dig och gett dig transaktionsnummer:

    • Dessa är vanligtvis bankens egna transaktionsnummer och kan inte användas för att spåra en betalning genom en betalningstjänst. (se ovanstående information om Worldpay och PayPal transaktionsnummer).
    • Om en betalning nekats av en av våra betalningstjänster, kommer beloppet automatiskt skickas tillbaka. Beloppet kommer då att redovisas som att det dragits på ditt bankutdrag online men det kommer inte att visas som att det dragits av dina transaktioner. Detta är normalt.
    • En del banker ber ibland sina kunder att kontakta företaget att skicka en fax, vilket vi ej kan göra. Som nämnt ovan, skickas beloppet tillbaka automatiskt.
    • Det är upp till din bank att behandla dessa transaktioner så fort de kan. Denna automatiska process tar 3-5 arbetsdagar vanligtvis. Vi kan inte påverka detta på något sätt.

    Beställningen slutförs efter ett flertal misslyckade försök. Ditt bankutdrag online visar att ett belopp har dragits.

    • Vi mottog endast beloppet en gång.
    • Vår betaltjänst har först godkänt beställningen för att sedan återbetalat den direkt (på grund av olika skäl som till exempel fel faktureringsadress, namn matchar inte eller för andra okända skäl) tills din betalning accepterades.
    • När en betalning nekats av vår betalningstjänst skickas beloppet tillbaka automatiskt. Det kommer att stå som att beloppets dragits av ditt online bankutdrag men det kommer inte visas som att det dragits av dina transaktioner. (om de gör detta, tillhandahåll skärmdumpar och transaktionsnummer). Detta är normalt.
    • Det är upp till din bank att behandla dessa transaktioner så fort de kan. Denna automatiska process tar 3-5 arbetsdagar vanligtvis. Vi kan inte påverka detta på något sätt.

  • Konvertera (växla) till min valuta

    Vår UK-sajt www.bagsoflove.co.uk visas i Brittiska Pund £. (Produktsidor och onlineverktyget).

    Om du befinner dig i ett av följande länder så kan du använda en av våra systersajter:

    Om du betalar i en annan valuta än ditt land kommer din bank automatiska att konvertera till din valuta.

    Du hittar uppdaterade växelkurser online på nätet som ungefärligen matchar priset i £ (vi kan inte garantera eller hållas ansvariga för dessa växelkurser).

  • Företag: Momsregistrerande (VAT)

    Om du är ett EU-baserat företag, så kan du vara berättigad till momsbefrielse.

    • Designa dina produkter online och lägg dem i varukorgen.
    • Gå till kassan och följ köpprocessen till betalningssidan. Betala inte än.
    • Ange ditt momsnummer i anvisat fält på denna sida.
    • Kontakta oss gärna via Chatt, eller e-post med ditt beställningsnummer som du hittar högst upp på betalningssidan så vi kan kontrollera och momsbefria din beställning.
    • Betala inte än. Vänligen vänta tills vi bekräftar och momsbefriar din beställning.
    • När detta har utförts kan du fortsätta med betalningen. Om du betalar innan vi momsbefria din beställning kan du inte få momsen återbetalad.

  • Banköverföringar & Faktura

    Individer kan betala via banköverföring och företag med faktura-beställning:

    • Designa dina produkter online och lägg dem i din varukorg.
    • Gå till kassan och på betalsidan kan du kontakta oss helst via chatt, eller e-post med ditt beställningsnummer som du kan se högst upp på denna sida.
    • Vi kommer att skicka en faktura till dig med Pro-Forma
    • Skicka oss en betalningsbekräftelse.

    Bra att veta:

    Vänligen notera att vi endast börjar tillverka din beställning efter betalning har mottagits.
    Denna betalningsmetod lägger till 1-3 arbetsdagar i väntande på godkännande av betalningen. När betalningen godkänts sätter vi genast igång med att tillverka din beställning.